torsdag 25 november 2010

Tidig vinter

Har snöat i flera dagar och är ganska kallt - ca 5 grader. Knappast lönt att släppa på hare eftersom de trycker. Min stövare Ronja lyckades trots detta hitta ett par i dag på förmiddagen. Felet var bara att de huvudsakligen sprang på grannmarkerna.
Inger har varit sjuk några dagar - stämbandsinfektion. Jag skottar snö, motionerar hundar och läser.
Just nu Peter Esterhazys : Ingen konst, som enligt recencenter skall handla om hans fotbollstokiga mamma och fotbollsgeniet Puskas. Har läst två tredjedelar - 166 sidor- men hittills väldigt litet om fotboll och desto mer om hans åldrade mor som han verkar ha en oidipusrelation till. Jag är besviken.
Annars har jag ett par påbörjade böcker, som jag nog inte kommer att läsa ut. Den en a är " De fattiga i Lodz av Steve Sem- Sandberg och den andra Long John Silver av Björn Larsson. Den första är otäck och den senare berör mig inte. Vem kan identifiera sig med Huvudpersonen?
dAnnars ser jasg på TV - en filmkanal och Access och kunskapskanalen. Visserligen kör de ofta samma sasker flera gånger, men lmed ett oregelbundet tittare kan man få ihlop en helhetdsbild - t.ex den ryska versionen av Doktor Zivjago. Den är bra!
Det körs också en amerikansk version av Krig och fred. Den är vämjelig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar